hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2012. március 7. szerda   20:00
nincsen hozzászólás

szerző: Barna
Carnifex, Beneath The Massacre, Within The Ruins, Molotov Solution, Betraying The Martyrs
2012. február 22., Budapest, Dürer Kert

  Alig egy héttel a Caliban koncert után egy hasonló jellegű közönséget megszólító koncertest került megrendezésre a Dürer Kert nagytermében. A Bonecrusher Tour 2012-es felhozatala nagyrészt a deathcore stílusból merített, a kanadai Beneath The Massacre technikás death metal zenéjének kivételével. Azon mondjuk kissé felvontam a szemöldököm, hogy a Carnifex lett a turné főbandája, de tény, hogy az utóbbi időben nagy népszerűségre tett szert az amerikai zenekar.
  
  A francia Betraying The Martyrs kezdte meg a breakdown-okkal gazdagon terhelt este zenei felhozatalát. A keresztény metalcore/deathcore banda 2008-ban alakult, Breathe In Life című debütáló albumuk pedig tavaly látott napvilágot. A divatos külsővel és zenével bíró brigád energikusan, erőtől duzzadva adta elő a dalait, amelyek zéró egyéniséggel és századszorra hallott témákkal rendelkeznek. A színpadi kiállással és a megteremtett hangulattal nem volt gond, Victor Guillet szintis/énekes különösen agilisen szántotta fel a színpadot. Ellenben a gitárokat nélkülöző, tompa hangzáskép és az egymásra dobált, elcsépelt klisék számomra eléggé lehúzták a produkció értékét. A színesítő szintitémák még rendben vannak, de a nyálas refréneket nagyon nem kéne erőltetni, inkább eredetibb riffekkel lenne ajánlott előrukkolni a jövőben.
  
  A 2004-ben alakult Molotov Solution a kezdeti időkben pusztító grind zenében utazott, aztán átnyergeltek a deathcore zenei világára. Sajnos megítélésem szerint lemezről lemezre szürkültek el, amelyet a mostani koncert is szomorúan bizonyított. Ez a fél órás koncert ugyanis maga volt a tömény unalom, az egymás után elhangzó, nagyon hasonló riffeket felsorakoztató számok csak ásítást voltak képesek kiváltani belőlem. A hangzás itt ugyan már jobb volt, ám az erőteljesen megszólaló tufa riffek és breakdown hegyek nem elegendőek az üdvösséghez, egyszerűen karakteresebb zene és változatosabb vokál lenne szükséges.
  
  A 2003-ban alakult Within The Ruins jóval technikásabb deathcore zenében utazik, mint az este addigi fellépői, kimunkáltabb zenéjüknek köszönhetően kellemes színvonalbeli emelkedést eredményezett a koncertjük. A turné előtt csökkent négy főre az eddig két albumot kiadó banda tagsága és beugró gitáros nélkül csinálták végig a körutat. Remek hangzással kerültek interpretálásra a technikás és egyben fogós gitártémákkal rendelkező nótáik. Joe Cocchi egy személyben varázsolta elénk a csodás virgákat, nekem nem is hiányzott egy második gitáros a színpadról. Az este folyamán az ő fellépésük tetszett a legjobban, egy határozottan erőteljes fél órás erődemonstrációnak lehettünk tanúi.
  
  A kanadai Beneath The Massacre koncertjét vártam a legjobban a fellépő bandák közül, a 2004-ben alakult, technikás death metal-t játszó brigád megalkuvásmentesen alkot a kezdeti időktől kezdve. Hihetetlenül intenzív, töményen komplex zenéjüket nem egyszerű feldolgozni, de meghálálja az ismerkedésbe fektetett időt. A napokban új albummal jelentkező brigádot már sok alkalommal volt szerencsém megtekinteni, így bizonyos elvárásokkal tekintettem a koncert elé. Amelyet sajnos ezúttal nem sikerült beváltaniuk és ezért nagy részben az elbaltázott hangzás okolható. Fülsértő hangerővel szólaltak meg a zúzós nóták, a triggerelt dob mögött pedig eltűntek az esszenciát adó, technikásan villantós gitártémák. A közönség is lefagyva figyelte az intenzív, brutális hangorkánt, bár az egész estére elmondhatóan elég ergya volt a közönség lelkesedése és bemozdulása. A zenekar nagy kedvelőjeként így is tetszettek a gyilkos nóták (főleg a Societys Disposable Son, a The Systems Failure és az Our Common Grave), valamint Elliot-ék is igyekeztek a színpadon, de láttam már őket sokkal jobb koncerteken is. Aznap esti bő fél órás előadásuk így sajnos a csalódás kategóriába került.
  
  Az öttagú Carnifex az utóbbi időben egyre nagyobb ismertségre tett szert, pedig szerintem a 2005-ben alakult banda abszolút sablonos deathcore zenét játszik. Negyedik albumuk tavaly jelent meg Until I Feel Nothing címmel, és semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint az addigi lemezeik. Kiszámítható, sok klisét tartalmazó deathcore zene jó hangzással és erőteljes előadással. Így a hasonlóan semmitmondó zenével büszkélkedő Suicide Silence-el összehasonlítható a pályájuk, és az is azonos bennük, hogy élőben energikusan zúzzák el nótáikat. Ezúttal is izmos, erőteljes hangzással dörrentek meg az egész este végére már túladagolást okozó breakdown-ok és agresszív fűrészelések. A metalos kinézetű tagok bőszen rázták a rőzsét és összességében nem lehetett panasz a Scott Lewis énekes által vezényelt profi színpadi produkcióra. Csak az egyediséget hordozó értéket hiányoltam a zenéből, ahogy a stílus nagy részét alkotó, hasonlóan panelekből építkező, unalmas bandáknál.
  
  A deathcore rajongók teljes mértékben megkapták, amiért ellátogattak a Dürer Kertbe, én azonban többre számítottam az este zenei felhozatalától. A Beneath The Massacre rosszul belőtt hangzása eléggé élvezhetetlenné tette a fellépésüket, bár a Within The Ruins remek előadása némileg kárpótolt a csalódásért és az este túlnyomó részében hallott sablonos zenei megoldásokért.


Kulcsszavak:
  carnifex     beneath the massacre     within the ruins     molotov solution     betraying the martyrs 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

A Carnifex myspace oldala

A Beneath The Massacre myspace oldala

 kapcsolódó helyszín: 

Dürer Kert - Budapest

 kapcsolódó szervező: 

Skalar Music

 kapcsolódó cikkek: 

Human Target EU/UK Tour 2020- Thy Art Is Murder, Carnifex

Rockmaraton: Betraying The Martyrs (F) + kombinált jegy a Fezennel

Új Carnifex klip

Parkway Drive (AUS), Heaven Shall Burn (D), Carnifex (USA), Northlane (AUS)

Veil Of Maya, Betraying The Martyrs, Vildhjarta, Structures, Volumes
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
Black Foxxes szárnyalása, azaz egyedülálló élmény a Dürer Kertben
Hobo- Vadászat 40
A Nothing But Thieves ismét lenyűgözte a budapesti közönséget
Abbath, Toxic Holocaust, Hellripper
Slaughter To Prevail
Delain, Illumishade
Beast In Black, Gloryhammer
Az indie rock királyai, a The Sherlocks és a DOTE a Dürer kertben
Fear Factory, Butcher Babies, Ignea, Ghost Of Atlantis
 kiemelt 
Mr BIG: áprilisban érkezik a búcsúturné Budapestre
  
Budapest is szerepel a Mr BIG búcsúturnéjának tavaszi állomásai között: április 7-én a Barba Negrában lép fel Eric Martin, Paul Gilbert, Billy Sheehan és Nick D’Virgilio

Sting újra Budapesten
Crypta: brazil death metal a Barba Negra-ban
Republic 35
Búcsúkoncertet ad Budapesten a Buena Vista Social Club sztárja
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 spielberg    william hurt    tóth vera    the clash    fészer    absu    chronosphere    hellfreaks    groove armada    vended    new roses    propeller band    turunen    tower heist    superbutt    nagy jános trio    boris    tommy emmanuel    oscar    parajelenségek 3    cimbaliband    hierophant    feles máté    wall of sleep    wolf parade  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!