hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2015. december 9. szerda   16:12
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Vektor, Angelus Apatrida, Distillator
2015. november 30, Escape Metalcorner, Bécs

  Az amerikai Vektor nevű zenekart méltatlanul kevesen ismerik, pedig ha szereted a régivágású thrash metalt, de egyáltalán nem a sablonos fajtából (értsd: régi Slayer kópia), hanem valami különösen izgalmasat szeretnél hallani, akkor mindenképpen tegyél egy próbát velük, ha eddig esetleg nem futottál beléjük. A Vektort valahogy a régi Destruction, Death Angel és a korai Annihilator szerelemgyerekeként tudnám leírni, nyakon öntve egy jó adag Voivod-szósszal. Ők is amolyan űr-zenének tartják a muzsikájukat a Voivod-hoz hasonlóan, két eddig megjelent lemezük ugyancsak különféle űrbeli témákat boncolgat.
  Ugyanakkor a progresszív thrash metal jelző is tökéletesen megáll a csapatra, mert elképesztő változatosság, rendkívüli zenei felkészültség, technikás játék jellemzi az olykor 10 perc fölé nyúló dalokat, de a hosszúságuk ellenére mégis képtelenek unalomba fulladni a szerzemények. Ebben nagy segítségre van az a kismilliónyi bivaly riff és szóló, amelyekből az egyes dalok építkeznek, de hiába hallasz egy hihetetlenül eltalált témát, pár másodperc múlva már egy másik hihetetlenül eltalált téma veszi át a helyét, az előző pedig talán már sose tér vissza. Vagyis egy-egy dalban annyi ötletet sütnek el, amelyekből más zenekarok komplett diszkográfiát tudnának feltölteni. Ez például a korai Annihilator dalok jellemzője volt.
  
  Az első Death Angel lemez (The Ultra-Violence) pedig a nyers, harapós hangzás, a fékeveszett és mindvégig emlékezetes riffelés miatt juthat eszünkbe, valamint a gitáros/énekes David DiSanto énekstílusa miatt, akinek fejhangú sikításai a fiatal Mark Osegueda-t vagy a Destruction-ös Schmier-t idézik. Őszintén szólva, ez utóbbi azért rögtön elriasztó lehet egyeseknek, tényleg nem könnyű befogadni ezeket az éles sikkantásokat, de ha sikerül megszokni, onnantól már megéri elmélyedni a Vektor életművében.
  A csapat eddig két megjelent nagylemezzel büszkélkedhet, jövő évre várható a harmadik korong. Mivel a nevük nem forog közszájon és inkább a tengerentúlon mutatnak leginkább életjelet, Európa még nem sokat hallott róluk. Ezt szeretnék megtörni az első turnéjukkal az öreg kontinensen, amelyet a spanyol thrasher Angelus Apatrida-val közösen hoztak tető alá. Természetesen a „beavatottakat” mindez óriási izgalommal töltötte el, hiszen nincsen sűrűn Vektor koncert errefelé, ezt a bandát pedig tényleg látni kell egyszer élőben. Így a legközelebbi állomásnak számító Bécs lett a célpont, amelyen kiderítettük, vajon koncerten is tudja-e hozni a csapat a színvonalat.
  
  A Bécs szívében megbújó Escape Metalcorner kissé fura, amorf alakú terme és zsúfolt színpada kérdésessé tette, vajon mennyire vállalható hangzást fogunk hallani ma, de szerencsére ezzel egyik banda esetében sem volt probléma. Igaz, ezeknél a régivágású thrash metal muzsikáknál nem is feltétlenül elvárás a kristálytiszta megszólalás, akár egy koszosabb, kásásabb hangzás is képes óriási bulit eredményezni, ha az intenzív kiállás és színpadi munka, valamint a zúzós, pörgős zene egyaránt megvan. Szerencsére ma esete ezek egyikében sem volt hiány.
  A nyitó Distillator nem volt különösebben izgalmas, de azért jól tolták a jellegzetes magas szárú, fehér tornacipőben az ehhez passzoló nyers thrash metalt. A végére a Slayer-féle Black Magic feldolgozásuk jól esett, bár a trió kicsit nehezen tudta megszólaltatni ezt a dalt egy gitárral. Felvezetésnek jók voltak. Az Angelus Apatrida-t idén már kétszer láttam otthon (a Suicidal Angels és a Dew-Scented előtt), szóval részükről különösebb meglepetés nem volt várható. Ezúttal is a legújabb Hidden Evolution című lemezüket helyezték előtérbe a bivalyként húzó dalaikkal, de a korábbi korongokat is képviselte néhány tétel. A brutális indításnak tökéletes Immortal-t, majd a Violent Dawn, End Man, Vomitive, Of Men And Tyrants, First World Of Terror, Give´Em War, Serpents On Parade, You Are Next dalokat játszották, ezeket ismerhettük a hazai fellépésekről.
  Érdekes, hogy náluk az első lemezek voltak egy kicsit dallam-közelibbek, légiesebb hangzásúak (ha úgy tetszik: Megadeth-esebbek), aztán egyre jobban durvítottak, mire a 2015-ös Hidden Evolution már egy brutális thrash mészárlás lett. Másoknál inkább fordítva szokott ez lenni, a fiatalos lendület és düh vált át lassan megfontoltabb, nyugisabb, dallamosabb irányba. De oda se neki, ettől még (vagy talán pont ettől) óriási bulit rendezett az Angelus Apatrida, a megszokott intenzitással zúztak a színpadon. Ismét egy remek előadást láthattunk tőlük, ha ismét Magyarországon járnak, természetesen újra meg fogom tekinteni őket.
  
  Azért a titkos favorit mégiscsak a Vektor volt ma este, ők jelentették az igazi különlegességet. Megmondom őszintén, a létszámmal kapcsolatban nem voltak illúzióim, a rétegzenének számító thrash metalon belül is rétegzenének számító bandára jó, ha 20-30 nézőre számítottam előzetesen, még Bécsben is (például az otthoni Dew-Scented / Angelus Apatrida buli nézőszámából kiindulva). Nos, alaposan megleptek az osztrákok, mert már a korábbi bandáknál is kellemes létszám gyűlt össze, a Vektor pedig szinte teltházat produkált. Sose gondoltam volna, hogy ennek a thrash metal stílusnak ennyi rajongója össze tud jönni, egy nem is különösebben ismert zenekar fellépésre.
  De ha már ennyien itt voltunk, természetesen mindenki jól is akart szórakozni, amire a csapat tökéletesen megadta az alapot. Az egy az egyben Joey Belladonnát (Anthrax) idéző, krumpliorrú, frufrus frontember/gitáros, David DiSanto egy igazi, ´80-as évekből itt maradt thrasher archetípus, szólógitáron a szinte nyakba emelt gitáron brillírozó Erik Nelson játszott, az újonnan növesztett arcszőrzetével kissé megemberesedett, távol-keleti maffiózós kinézetet öltő Frank Chin pedig a basszuson pengetett olykor érdekes futamokat. Doboknál a szőke szakáll és lobonc kombóval ellátott Blake Anderson püfölt.
  
  Bár én mindkét Vektor albumot (a 2009-es Black Future-t és a 2011-es Outer Isolation-t) remekműnek tartom, a szívemhez mégis egy kicsivel közelebb álló Black Future adta inkább a mai este gerincét, de az új lemez várható megjelenésére való tekintettel több vadiúj dal is elhangzott. Az Outer Isolation nyitószámával, a Cosmic Cortex-szel kezdtek, majd jött a barátságos című Deoxyribonucleic Acid. A közönségre nem lehetett panasz, Angeluséknál inkább csak a végére indult be a nyomulás, a Vektornál viszont már az elejétől folyamatos volt a zúzás, és a pogózás is újra és újra beindult. Jött egy új szám, az Ultimate Artificer, amit már korábban közzétett a banda, természetesen az új lemezen is a kimunkált, technikás, kalandozós Vektor stílus lesz hallható.
  Ez után váltottan jöttek a már lemezen szereplő és élőben még nem hallható friss szerzemények, a Tetrastructural Minds után új tételként a The Cygnus Terminal címre hallgató nóta hangzott el, az első lemez címadója, az egyik legnagyobb beindulást előidéző Black Future után pedig a még ugyancsak nem hallott Psychotropia érkezett.
  
  Bár talán korai még nyilatkozni az új szerzeményekről, inkább a teljes albumot egybe hallgatva adná meg magát jobban a teljes koncepció, a ma elhangzott nóták kapcsán úgy tűnik, az új lemezre egy kicsit visszavett a tempóból, a nyers thrash reszelésekből a Vektor. Bár a jellemző technikás, progresszív megoldások természetesen továbbra is jelen vannak, egy kicsivel mintha elvontabb, kevésbé feltárulkozó dalokat hallhattunk volna. Azért a Psychotropia végére így is belefért egy jókora gyors őrjöngés, de így első közelítésre ez a meglátásom. Majd a teljes album megérkezésekor kiderül, tényleg így történt-e.
  Még két dal volt hátra ezen az estén, mindkettő a Black Future-ről: az Accelerating Universe és az Asteroid. Csalódás kizárt, bár azért én néhány nagy kedvenc kimaradását mégis fájlaltam (pl. Destroying The Cosmos, Echoless Chamber...) A közönség még utoljára kitombolhatta magát, bár azért látszott, hogy az idő előrehaladtával fáradtak a rajongók. A bulit viszont mindenki élvezte, nem egy mindennapi koncert volt a mai, a Vektor az Óvilágban is bizonyította rátermettségét. Progresszív, agyas thrash, fifikás témahalmozással, hisztérikus énekkel, energikus színpadi munkával. Az Angelus Apatrida zenéje egyenesen pőrének tűnt ilyen kontraszt mellett, de ők is rendesen megmozgatták a hallgatóság nyakcsigolyáit. Nem tudom, mennyire minősül sikeresnek a Vektor európai turnéja, de ha később valamelyik fesztiválon, netán klubturnén újra a közelben lesznek, ismét kihagyhatatlan eseménynek fog ígérkezni a fellépésük.
  


Kulcsszavak:
  vektor     angelus apatrida     distillator 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó cikkek: 

Overkill, Angelus Apatrida, One Machine

Overkill, Havok, Angelus Apatrida, Dust Bolt: Thrash metal estek Budapesten

Vektor, Needless, Beneath The Void

Először Magyarországon a titkos favorit amerikai prog-thrash metal banda, a Vektor

Új dal az Angelus Apatrida-tól

 programajánló: 
2025. május 17.
“A downtempo a lassú ütemek ellenére darabokra szakít” - Analog Balaton downtempo majális a Budapest Parkban!
2025. május 18.
Born of Osiris, Ingested, Entheos és The Voynich Code – A progresszív és extrém metal nagyágyúi a Dürer Kertben! (Dürer Kert - Budapest)
2025. május 19.
Arena: 30 éves turnén érkezik ismét az angol neo-progresszív csapat
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Hooverphonic a Dürerben
Eleine, Klogr, Final Stage
The Vices ismét a Dürerben
Airbourne, Asomvel
Rivers of Nihil, Cynic, Beyond Creation, Dååth
Punk legendák a Dürerben: Circle Jerks, Negative Approach és Descendents
Planet of Zeus a Dürerben
Tarja Turunen / Marko Hietala
Suffocation, Angelmaker, Fuming Mouth, Carcosa, Mélancolia
Distant az Analog Music Hallban!
Royal Republic a Barba Negrában
Unleash The Archers, Striker, Seven Kingdoms
Dirkschneider: Amikor a legendák még mindig a színpadon élnek
 kapcsolódó fotók: 

ANGELUS APATRIDA - 2015. február 25. Dürer Kert

ANGELUS APATRIDA - 2015. október 26. Dürer Kert - THRASH MERCENARIES TOUR 2015
 kiemelt 
Carcass, Beneath The Void, Vér a DÜRERben
  
Az 1986-ban alakult brit Carcass a death metal egyik megkerülhetetlen zenekara, a korai lemezeikkel a goregrind műfaj alapjainak letételében működtek közre, későbbi albumaikkal a dallamos death metalban alkottak korszakalkotót

Zseniális blues gitáros érkezik június 14-én
We Came As Romans új dallal tér vissza – és végre újra jönnek Budapestre!
Duplázik az Elefánt a Kobuciban – június 13-14-én rendesen berúgják a nyár ajtaját
Decapitated, Cryptopsy, Warbringer, Carnation a Dürer Kertben
 friss hozzászólások 

Pantera, Power Trip, Child Bite (2)
Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 magor    gutted    skalar    suicide silence     bourne    deep in the woods    g3    sacred reich    schmiedl tamás    hobo    nachtmystium    tius norma    gyár fesztivál    bőrgyári capriccio    stereotone    sentinels     signs of swarm    the toy dolls    voltfolió    szerelem    maximo park    golden globe    aaron sorkin    végső állomás    scorpions  

r43
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!