hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
magazin [színház]  2017. augusztus 25. péntek   04:36
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Briliáns, modern, szexi - New York megint imádta a BFZ-t


  Briliáns, modern és szexi – hatalmas várakozás előzte meg Fischer Iván Don Giovanni-rendezését New Yorkban és Edinburghban, a karmester és a Budapesti Fesztiválzenekar pedig ezúttal sem okozott csalódást a közönségnek.
  
  „Amikor Don Giovanni egy térben körülnéz, nem látja az asztalt vagy a székeket, helyette látja a csípőket, vállakat, melleket, karokat és lábakat” – mondja Fischer Iván karmester, akit Mozart operájának megrendezésekor az érdekelte: milyen lenne egy előadás, amiben Don Juan szemével nézzük a világot? Fischer 2011-ben rendezte meg először az operát, amit a New York Times már akkor „magával ragadóbbnak, kreatívabbnak és merészebbnek” tartott, mint a legtöbb operaházi Don Giovanni-előadást. A darabot idén új szereposztásban, a világ egyik legnépszerűbb Don Giovannijával, Christopher Maltmannel a főszerepben láthatja a közönség a már jól ismert szcenírozott koncert formájában.
  
  Az előadás augusztusban az Edinburgh-i Nemzetközi Fesztiválon és a New York-i Mostly Mozart Fesztiválon debütált, mindkét helyszínen háromszor láthatta a közönség, és minden alkalommal teltházzal futott. Szeptember 21-én, 23-án és 24-én Budapesten a Müpába viszi a produkciót a Fesztiválzenekar.
  A New York Times legfrissebb cikke szerint a Fischer-féle rendezés üdítő jelenség az operaprodukciók között. Nagyon emberi és egységes összművészeti előadás, amelyben a vezénylés tökéletes harmóniában van a vizuális megjelenítéssel.
  
  „Ez a Don Giovanni mindenestül a zenéről szól, az előadás félretol mindent, ami felesleges. Az üres teret zenészek és énekesek töltik meg, akik a legfelső fokon keltik életre Mozart drámaiságát. Semmi nem lehet ennél közelebb az operához” – írta a New York Classical Review, melynek kritikusa briliánsnak és csodálatosnak nevezte az előadást, a muzsikusok játékáról azt írta, „a világ egyik legjobb zenekara tele élettel és lírai finomsággal játszott”, az énekesekről pedig, hogy „hibátlan volt, az előadók karaktereiket úgy keltették életre, hogy az jóval túlmutatott a színészi játékon”. Maltman mellett a főbb szerepeket José Fardilha (Leporello), Laura Aikin (Donna Anna), Lucy Crowe (Donna Elvira), Jeremy Ovenden (Don Ottavio), Kristinn Sigmundsson (Kormányzó), Sylvia Schwartz (Zerlina) és Matteo Peirone (Masetto) játsszák.
  
  A Concertonet szerint a „a show vitathatatlan főszereplője a zenekar volt, amely csodálatra méltó precizitással, pompás zenei fogalmazással játszott, és tökéletesen keverte a kaján humor és az egyszerűség arányát”.
  Másutt az előadás szexi minimalizmusát és lehengerlő dinamizmusát emelték ki, a „dráma és a játékosság kirobbanó fúziója” miatt pedig „mámorító” előadásként írták le, melynek fontos szereplői voltak a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói, akik egyszerre voltak jelen díszletként, kórusként, szexuális tárgyként vagy éppen ünneplő tömegként. A New York Public Radio szerint ezen az előadáson egyszerűen ott kellett lenni, ha másért nem, hát azért, mert mindenki más is ott volt: „az előadás méltónak bizonyult a hírnevéhez”. Ahogy pedig a Classical Source ötcsillagos kritikájában fogalmazott: „Ez egy szenzációs rendezés, tökéletes példája a ’kevesebb több’ elvének”.
  Legközelebbi előadások: szeptember 21., 23., 24., Müpa
  



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. május 9.
Esti Kornél a Budapest Parkban
2024. május 12.
Budapest Garden Party: Zenei - Gasztrofesztivál
Sabbath, Dio, Jethro Tull dalokat is előad májusban az Electric Guitarlands 4 gitárhőse
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Kultúrák találkozása a zenében - María Toro, Daniele di Bonaventura és Mogyoró Kornél koncertje
Falra fel! plakátaukció és pop-art kiállítás Marczibányin
HangFeszt – Minden, ami zene, minden, ami érték
Egy este, egy koncert, három barokk orgona
Különleges játékélményt nyújt az autista gyerekeknek a Hot Wheels® új kisautója
Erdős Virág, Háy János, Krusovszky Dénes, Puzsér Róbert, Szentesi Éva és Vecsei H. Miklós májusban a Tavaszi Margón
7. DADABÁNYA Underground Művészeti Fesztivál
”Egy újabb kiemelkedő fejezet kezdődik a Budapest Park történetében” - látványos fejlesztésekkel indul a tizenharmadik évad
 kiemelt 
Megjelent az Elefánt ötödik nagylemeze, a SEMMI
  
A most megjelenő ötödik Elefánt nagylemez, a SEMMI az előző két albummal együtt alkot egy univerzumot, miközben zeneileg és szövegében is minden eddiginél jobban elrugaszkodik a zenekar “megszokott” világától

Palaye Royale a Barba Negrában!
Rockmaraton 2024
Vonósnégyesre átdolgozott heavy metal himnuszokkal érkezik Anneke van Giersbergen
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 akkezdet phiai    and so i watch you from afar    aaron eckhart    skeletonwitch    super 8    editors    haunted    qss    holy moses    blood sweat and tears    necrophobic    washington dead cats    ana de la reguera    structures    3 inches of blood    superbutt    pi élete    loreena mckennitt    touché amoré    pintér gábor    ivan reitman    polod    brutal assault    red hot chili peppers    moonspell  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!