hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
film [film]  2022. május 2. hétfő   06:18
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Keresztapa filmek a Cinema MOM-ban!


  Május 5-én és 19-én kerül egy-egy hétre a Cinema MOM programkínálatába Francis Ford Coppola, az Új Hollywood nemzedékhez tartozó, többszörös Oscar-díjas rendező Keresztapa-trilógiájának 2. (1974) és 3. része (1990) digitálisan felújítva – az utolsó rész a legújabb, rendezői újravágásban, ún. CODA változatban (2021)
  
  A Cinema MOM filmklasszikusokat bemutató sorozata következő két filmje igazi örökzöld.
  
  „A keresztapa-trilógiát Francis Ford Coppola vitte filmvászonra, a három rész forgatókönyvének megírásában Mario Puzo is részt vett. A sorozat első részében, amely 1972-ben került a mozikba, és 3 Oscart nyert, olyan sztárok szerepeltek, mint Marlon Brando, Robert de Niro, Al Pacino, James Caan, Robert Duvall, Andy Garcia és Diane Keaton. Az Amerikai Filmakadémia A keresztapát 1998-ban minden idők 100 legjobb amerikai filmje közül – a Casablanca és az Aranypolgár után – a harmadik, 2007-ben pedig a második helyre sorolta. (Az utóbbi rangsorolásban az Aranypolgár került az első, a Casablanca pedig a harmadik helyre.)” /MTI/
  
  A keresztapa kesernyés világát, az operatőr Gordon Willis kelti életre. A hihetetlen jól megválasztott színek, fények, valamint kamera beállítások eredményeként képei fantasztikus hangulatot kölcsönöznek Coppola művének. Ehhez a hangulathoz legalább ennyire hozzátartozik még Nino Rota legendássá vált zenéje.
  A keresztapát legjobban az különbözteti meg a többi ilyen témájú alkotástól, hogy nincs pozitív és negatív szereplő, a főszereplőket a film negatív hőseitől is csak pusztán az választja el, hogy egy másik család tagjai, de módszereik és gondolkodásmódjuk megegyező.
  
  „Filmnyelvileg is tökéletesen illeszkedik a témához. Hosszú beállítások, nyugodt kameramozgás és kapkodást nélkülöző elbeszélői stílusban meséli Puzo történetét a rendező. A keresztapa egy igazi, eposzi hosszúságú filmklasszikushoz méltón húzza be magába nézőjét és annál fogva, hogy képtelenség első megtekintésre minden kis részletét, zegzugát felfedezni és helyén kezelni, értékelni, igényli azt, hogy újralátogassuk időről-időre. Ha másért nem, azért mindenképp, mert egy kiváló, kiemelkedő alkotásról beszélünk, aminek a filmes remekművek pantheonjában örökre ott a helye.” /Kónya Sándor/
  
  Az 1974-es A keresztapa II. teljesíti ki az antihős tragédiáját, miszerint a családja megmentéséért folytatott küzdelemben Michael Corleone szerettei ellen fordul.
  
  „A szép hosszú című, a moziváltozatnál 4 perccel rövidebb „Mario Puzo´s The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone” … remek példa arra, hogy pár alapvető filmtechnikai megoldás, a vágás és az elsötétülés… eredményesen módosíthat egy mű jelentésén. (…) A Coda lezárása nem ironizál, hanem inkább moralizál, nem tragikomikus, hanem inkább nihilista. (…) A keresztapa-trilógia nem klasszikus felemelkedés és bukás-történet, hanem bűn- és bűnhődés dráma (…) a halálnál sokkal rosszabb büntetések léteznek, úgy mint az elidegenedés, a magány és szeretteink halála, ami mindennél nagyobb csapás, ha végig kell néznünk, vagy mi vagyunk a felelősek érte.” /Benke Attila/
  
  Május 5-től 25-ig a Cinema MOM programkínálatában Francis Ford Coppola Keresztapa-trilógiájának 2. (1974) és 3. része (1990) digitálisan felújítva, CODA változatban (2021)



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2023. április 3.
Just Mustard – a shoegaze csillaga a Durer Kertben (Dürer Kert - Budapest)
Gitárosok hete az Analogban! – Gary Moore emlékest és Tommy Katona koncertek Budapesten
2023. április 4.
Humor + metal: Nanowar Of Steel az Analog Music Hall-ban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Rambo ismét a magyar mozikban
Meghosszabbították a 16. Kaff nevezési határidejét
Elkészült a Cziffra György életét bemutató dokumentumfilm
Ingyenesen megtekinthető filmekkel emlékeznek Carlos Saurára
Közönségtalálkozókkal indul a mozikban a Hat hét, amely egy újabb fesztiváldíjért is versenybe száll
13. Frankofón filmnapok
Szétszakítva
Eltűnt a mozikban
 kiemelt 
Corporation European Tour 2023 – Aviana, InVisions, Earth Caller, Dead Like Juliet
  
Az Aviana, InVisions, Dead Like Juliet és Earth Caller közös turnéra indul

Kamelot + Myrath + Eleine a Barba Negra Red Stage-en
Swallow The Sun, Avatarium koncertek május 1-én
Gitárosok hete az Analogban! – Gary Moore emlékest és Tommy Katona koncertek Budapesten
Humor + metal: Nanowar Of Steel az Analog Music Hall-ban
 friss hozzászólások 

Epica, Apocalyptica (2)
Telling Secrets: magyar hátterű csapat bontogatja a szárnyait a tengerentúlon (2)
Megjelent a Hickory zenekar új dala (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 akela    brendan perry    marko hietala    survivors zero    anberlin    zach galifianikis    hungaroconnections    a diktátor    fran palermo    arch enemy    blood    antillectual    dark of the moon    baraka    shell beach    hodor aura    izegrim    susan tedeschi    tracedawn    ingmar bergman    nagy jános trio    implode    the silver shine    sunstroke    the treatment  

r41
Copyright 2000-2023 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!