hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
film [film]  2024. július 19. péntek   06:28
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Exhibition on Screen Renoir, a megosztó művész


  2024 októberében ismét mozikban a 2015-ben szűk körben bemutatott Exhibition on Screen: Renoir, a megosztó művész, a Pannonia Entertainment forgalmazásában.
  
  Phil Grabsky vezető producer megjegyzése:
  
  Olyan üzeneteket szeretek kapni, mint amilyet a philadelphiai Barnes-gyűjteménytől kaptam: „Jöjjön, és nézze meg a gyűjteményünket, hátha talál valami érdekeset, és esetleg nálunk is tudna filmet készíteni”. Ha egy ilyen e-mailt kapsz, nem habozol: repülőre pattansz. Ami csapatomat fogadta: egy figyelemre méltó gyűjtemény és egy még figyelemre méltóbb művész pályaképe. Az Exhibition on Screennél hajlamosak vagyunk elzárkózni az intézményekről szóló filmektől, mivel nehéz jól elgondolni a narratívát.
  
  Egy olyan múzeumról szóló film esetében, mint amilyen a londoni National Gallery, az Ermitázs vagy a Prado, fennáll a veszélye, hogy a végeredmény egy összefüggéstelen festménylista lesz, kevés kontextussal, tehát nincs dramaturgia a történetben.
  
  A szemem előtt nem ez a cél lebegett, miután a Barnes-gyűjteményt alaposan végignéztem. Ami megragadott, az a Picassók, Van Gogh-ok és Cézanne-ok között a több tucatnyi késői Renoir mű volt!
  
  Na, ebből már ki lehet indulni egy meghökkentő és magával ragadó történet kezdeteként: Renoir korai impresszionista művei – amelyek közül néhányat a kiállításon is bemutatunk – a legnépszerűbb impresszionista alkotások közé tartoznak, de aztán Renoirnak elege lett ebből a radikális stílusból, és irányt váltott! Ez a pradigmaváltás forradalmi volt, és nem mindenki ízlésének megfelelő – sem akkor, sem ma –, de Cézanne és Picasso elismerően nyilatkoztak róla, sőt nagy hatással volt rájuk Renoir kísérletező kedve és kreativitásának kibontakoztatása.
  
  Renoir – általunk könnyen befogadható – impresszionizmustól való drámai eltávolodása nélkül talán gyökeresen másképp alakulhatott volna a művészettörténeti fejlődés: a posztimpresszionizmus, a kubizmus és a mai kortárs művészet alapjai! Egyszerűen fogalmazva: Renoir kései műveinek – amelyek közül sok e philadelphiai galéria falain található – megértése nélkül nehéz megérteni a modern művészetet.
  
  Pierre-Auguste Renoir (1841–1919) festményeinek java Párizsban látható, de Európán kívül a legnagyobb Renoir-kollekciót a philadelphiai Barnes-gyűjtemény őrzi. Összesen 181 alkotás található itt az impresszionizmus nagymesterétől, akinek festészete az 1880-as évektől klasszicizálóbb irányba fordult, mind festésmódjában, mind témaválasztásában. Egyesek értetlenül szemlélik Renoir művészetének ezt az időszakát, másokat annál inkább magával ragad. Az Exhibition on Screen alkotói megvizsgálják, miért vált ki olyan szélsőséges reakciókat Renoir stílusváltása mind a mai napig. Aprólékos munkájuk új összefüggésekbe helyezi a mester pályafutását, és arra is rámutat, milyen jelentős hatást gyakorolt festészetének késői korszaka Matisse és Picasso művészetére.
  
  Rendezte: PHIL GRABSKY
  Vágó: CLIVE MATTOCK
  Zene: STEPHEN BAYSTED
  
  Művek:
  
   Tánc a Moulin de la Galette-ben, 1876
   Gyermekek a tengerparton, Guernsey, 1883
   A nagy fürdőzők, 1884–1887
   Mosónő és gyermeke, 1886
   A művész családja, 1896
   Akt tájban, 1917 körül
   Fürdőzők, 1918–1919 körül
   Kompozíció, Öt fürdőző, kb. 1918
  



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. október 10.
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice (Dürer Kert - Budapest)
2024. október 11.
Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
Cimbaliband - GÓRÉ lemezbemutató a Fonóban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Rekord számú vendég érkezik a 13. Szemrevaló Filmfesztiválra
Teljes a Szemrevaló Filmfesztivál programja
Hajdu Szabolcs trilógia maraton - Ernelláék, Kálmánék és az Indián
Szlovénia Oscar-nevezettjével jön egy hónap múlva a Szlovén Filmnapok
Adóztass, ha tudsz - Tax Me If You Can
Leforgatták az Oscar-díjas Nemes Jeles László Árva című új filmjét
A Lepattanó premierhetére hazánkba látogat a Dallas Bobbyja
A CineFesten debütál Hajdu Szabolcs új filmje, az Egy százalék indián
 kiemelt 
Future Palace: friss lemezét is bemutatja Budapesten a berlini post-hardcore csapat
  
Szeptemberben megjelent, Distortion című nagylemezével érkezik október 19-én Budapestre a Future Palace

Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
The Black Tour: Imminence, Aviana, Allt
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice
Septicflesh, Equilibrium: októberben közös koncert az Analogban
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 kelet-nyugat    utcazene fesztivál    absent distance    spirits    album    panzer     j.j. abrams    electric callboy    csányi sándor    flúg    kalózok    balaton sound    parway drive (aus)    balaton sound    zoohacker remake orchestra    kyuss lives!    ivan reitman    billy corgan    the secret    iggy pop    aborym    loreena mckennitt    rio    rob zombie    möbel  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!